8 יונ 2013

מבחני ריסוק למושבי בטיחות

בדומה למבחני הריסוק ברכבים הנערכים ע"י ארגונים בלתי תלויים,
כגון ENCAP האירופאי או IIHS האמריקאי, גם מושבי בטיחות נבחנים
למידת ההגנה שהם מספקים בתנאים שונים.

שני התקנים המאושרים לשימוש בישראל ע"י מכון התקנים הישראלי,
האירופאי (ECE-R44.04) והאמריקאי (FMVSS 213) אינם בוחנים כלל
הגנה מפני תאונות צד, ובוחנים את המושבים בתנאים קלים יותר מאשר נדרש
מהרכב בו הם מותקנים.

רק מבחנים השוואתיים של מספר ארגונים מכובדים בעולם יכול להבדיל
בין מושבים שעמדו בדרישות המינימום של התקן וכאלו שהצטיינו בכך.

להלן מספר אתרים בהם ניתן למצוא תוצאות של מבחני ריסוק,
חלקם נגיש בחינם וחלקם רק בתשלום (דמי מנוי או רכישה פרטנית של דו"ח):

120 Responses to מבחני ריסוק למושבי בטיחות

  1. אבי שלום,
    נכנסתי לאתר של אוונפלו ואין שם דגם שנקרא טריומף LX או SELECT, אבל אין דגם DLX. אז למה הכוונה?
    בדגם טריומף שעליו אתה ממליץ, האם העגינה נוחה במידה ויש לי חיבור איזופיקס ברכב? אם במומנטום ובסימפוני יש עגינה יותר נוחה, האם עדיף לקחת אותם?
    האם נוח להכניס ולהוציא את הילד אם הכסא מחובר בכיוון אחור?

    • שלום ענת,

      שמות תת-הדגמים משתנים כחדשות לבקרים.
      כל טריומף המיוצר בשנה האחרונה ומורשה עד 18 ק"ג נגד כיוון הנסיעה ועד כ-30 ק"ג עם כיוון הנסיעה
      הוא זה המומלץ.

      יש דגמים לסימפוני ולמומנטום הכוללים חיבור SureLatch הקל יותר לשימוש עם ISOFIX.
      יש לבחון אותו ברכב שלך במעמד הרכישה.

      הנתונים חייבים להופיע על המוצר, על קרטון האריזה ובחוברת המקורית.

      בהצלחה!

      * אפשר גם לעשות לייק לדף הפייסבוק שלי, אם טרם עשית זאת … :-)

      • אבי שלום.
        תודה על הסקירה המפורטת.
        רציתי להתייעץ איתך לגבי מושב בטיחות לבני בן ה7 חודשים שמשקלו 8 קג.
        קיבלתי המלצות על מקסיקוזי, ציקו נקספיט, טריומף.
        האם תוכל לענות לי איזה מהם עדיף או אולי בכלל כסא אחר?
        זהו בני ההכור והפעם הראשונה שאני רוכשת מושב בטיחות ואני ממש מבולבלת.
        תודה רבה .

  2. הי אבי

    נהנתי לקרא את האתר מלא אינפורמציה שימושי
    אני מתענין בדגם של כסא ואשמח לדעת אם יש לך אינפורמציה אליו

    מבחני ריסוק ודירוג ביטיחות

    אלפא אומגה עלית – COSCO

    תודה מראש

    אדריאן

    • שלום אדריאן,

      המוצר מוזכר בסיום המאמר כאן:
      http://varon.blogb.co.il/best/toddler_booster_seats

      בהצלחה!

      * אפשר גם לעשות לייק לדף הפייסבוק שלי, אם טרם עשית זאת … :-)

      • האם יש הבדל בינו לבין דגם ה DLX שלי יוצר ב 2011.יד ראשונה אצלי.
        כמה זמן תפוגה יש לדגם הנל כי ראיתי רק ייצור ולא תוקף ( בניגוד למשל לסל קל קי פיט של ציקו )

        אני מעוניין להעביר את הגדולה ממנו לבוסטר כדי לפנות לקטן מקום באלפא.
        וכך לחסוך לי לקנות כסא בטיחות אחר..אלא רק בוסטר נוסף ( אין בררה כל ילד חייב בעיגון ) והסל קל גם עשה את שלו לפי התוקף וגם הילד כבר שנה ומעל 10 קילו.

        האם בוסטרים עם רתמות אבל "פשוטים " בעלותך 300 שח מספיקים??
        הרי ברגע שיש רתמות זה יותר טוב מה גם שכנראה איןם בררה כי בתי הגדולה באחזון נמוך במשקל וגובה רק בגיל 4.5 מגרדת 15 קילו.

        תודה,

        • שלום רון,

          אינני זוכר את הרקע לשאלה זו. תאריך התפוגה של הטריומף של אוונפלו (אני מניח שזו כוונתך ב-dlx) הוא 6 שנים ממועד הייצור.
          בוסטרים "פשוטים" אינם מהווים כל יתרון על בוסטר ללא רתמות, אם הסיבה למעבר אליהם הוא משקל הקרוב ל-18 ק"ג, כי זה גבול יכולתם ברתמות הפנימיות.

          בהצלחה!

          * אפשר גם לעשות לייק לדף הפייסבוק שלי, אם טרם עשית זאת … :-)

  3. היי אבי,
    האם תוכל לעשות לי קצת סדר בדברים.
    מושב הבטיחות של אוונפלו טריומף נבחן בתאונות צד, או שלא?
    מה משמעות המושג E3 שאין בטריומף והאם כסאות אילו עדיפים על הטריומף?

    תודה,
    משה

    • שלום משה,

      מבחני ריסוק לתאונות צד אינם נדרשים כלל ע"י התקנים המאומצים כיום בישראל (האירופאי ECE-R44.04 והאמריקאי FMVSS-213)
      היצרנים המובילים (ביניהם אוונפלו) מתיימרים לבחון עצמאית, אבל אין אחידות והנושא אינו בר השוואה.
      ארגוני צרכנות בוחנים זאת לפחות חצי תריסר שנים.
      e3 הינו כינוי למערכת כריות צד של אוונפלו, המתיימרת להעניק הגנת צד עדיפה, אין לכך עדות אובייקטיבית.
      המושבים המומלצים ביותר מפורטים כאן.

      בהצלחה!

      * אפשר גם לעשות לייק לדף הפייסבוק שלי, אם טרם עשית זאת … :-)

  4. שלום רב

    באתר של מקסי – קוזי מצויין כי סלקל מסוג קבריופיקס הינו בעל 5 כוכבי בטיחות
    http://www.maxi-cosi.co.uk/gb-en/products/car-seats/baby/cabriofix.aspx
    ובחנויות מציינים כי ציון זה הינו ללא בסיס
    לעומת זאת בבלוג שלך ראיתי כי מצויין כי הקבריו-פיקס הינו בעל 3 כוכבי בטיחות ללא בסיס,
    רציתי לשאול האם למעשה השיווק של החנויות מטעה ובאתר מתייחסים ל 5 כוכבי בטיחות רק עם הבסיס?

    לתגובתך אודה

    ענבל

    • שלום ענבל,

      כמו שאומרים … זו האמת אך לא כל האמת …
      הסלקל בהחלט גרף 5 כוכבי בטיחות עם בסיס ה-Easyfix,
      עם הבסיס ה-FamilyFix הציון הוא 4 כוכבי בטיחות, וללא בסיס כלל הציון מתדרדר ל-3 כוכבים בלבד.

      מקור: ADAC (מועדון הרכב הגרמני).

      בהצלחה!

      * אפשר גם לעשות לייק לדף הפייסבוק שלי, אם טרם עשית זאת … :-)

  5. היי אבי,
    אשמח אם תוכל לספר לי על הסלקל joie , ראיתי אותו בחנות אך הוא אינו מופיע כלל ברשימת המומלצים שלך…
    תודה.

    • שלום סיון,

      המוצר טרם עבר מבחני ריסוק השוואתיים, כך שלא ניתן לעמוד על קנקנו מבחינת בטיחות.
      עמידה בתקינה האירופאית הנוכחית, אינה מכסה תאונות צד.

      בהצלחה!

      * אפשר גם לעשות לייק לדף הפייסבוק שלי, אם טרם עשית זאת … :-)

  6. שלום,
    בקרוב נצטרך להכניס למושב האחורי ברכב 2 סלקלים (עם בסיס איזופיקס) ומושב נוסף באמצע לילדה בת 3 (כמעט).
    כרגע יש לנו לילדה הגדולה כיסא של מקסי קוזי (מדגם טובי) אבל הוא לא נכנס בין 2 הסלקלים.
    מה מומלץ לעשות? לעבור לבוסטר כבר בגיל כזה? לרכוש כיסא בטיחות צר יותר (אם יש כזה)?
    תודה מראש,
    נועה

    • שלום נועה,

      החוק בישראל מתיר בוסטר (ללא רתמות) אבל שלב זה ממש אינו מומלץ לפני משקל 18 ק"ג (אסור לפני 15 ק"ג).
      לא ציינת באיזה רכב מדובר, אבל בד"כ רק מיניואנים או רכבי סלון גדולים במיוחד, מאפשרים התקנה ללא פשרות של 3 התקנים מאחור.
      ככל הנראה תתקשי למצוא מושב עם רתמות לבכורה, ותאלצי לחפש (במעמד הרכישה) בין הבוסטרים כזה שניתן לדחוק אותו בין שני סלקלים.

      בהצלחה!

      * אפשר גם לעשות לייק לדף הפייסבוק שלי, אם טרם עשית זאת … :-)

  7. אבי שלום,
    רציתי את עצתך בנוגע לכיסא בטיחות לבני בן ה10.5 חודשים.
    יש לו עוד שני אחים גדולים בני 7 ו4.5 היושבים בבוסטרים עם משענת גב. הרכב הוא רכב יונדאי i30, ללא התקן איזופיקס במרכז.
    ראיתי שאתה ממליץ הרבה על כסאות של אוונפלו אך לא ראיתי התייחסות למקסי קושי כמעט (בשילוב יש את דגם אופל אם אני לא טועה שמתאים משלב זה).
    אודה לך על המלצה חמה לכיסא…

    בנוסף, יש לי כיסאות מהילדים הגדולים שמאוחסנים במחסן כשנה וחצי – אחד של אלפא אומגה והשני של סיגמא (נרכש לרכב שני בבית, לא רכב הנסיעות העיקרי) האם עוד ניתן להשתמש באחד מהם?
    תודה רבה!!!

    • הי שוב,
      רציתי להוסיף לשאלתי כיסא של צ׳יקו מדגם נקסטפיט שמקבל המלצות בחנויות אך לא ראיתי אותו מוזכר אצלך בשום מקום.
      אשמח לחוות דעתך,
      תודה!

      • שלום אדווה,
        המוצר בהחלט מרשים חזותית וטכנית, אבל ללא מבחן ריסוק אובייקטיבי,
        אינני יכול להמליץ בפה מלא על המוצר, שעלול להתגלות כבעל יכולות בסיסיות בלבד.
        במחירו הגבוה אפשר למצוא מוצרים שהוכיחו את עצמם בהצטיינות של חברת בריטקס,
        והבחירה בו מומלצת רק אם מוצרים אחרים עם יכולת מוכחת, אינם ניתנים להתקנה אופטימלית
        ברכב שלך מסיבות שונות.

        בהצלחה!

        * אפשר גם לעשות לייק לדף הפייסבוק שלי, אם טרם עשית זאת … :-)

        • אבי שלום,
          בהמשך לתגובתך בקשר לנקסטפיט, האם לאחרונה נחשפת למבחני ריסוק עדכניים יותר שכוללים את הדגם הזה של צ'יקו?
          אנחנו מעוניינים לקנות כסא בטיחות שיתאים מגיל 0, והבנו מדיילי מכירות שהנקסטפיט מאוד מומלץ.
          מה דעתך? האם מושב בטיחות זה אכן נותן מענה טוב?
          האם יש דגמים אחרים עליהם היית ממליץ?

          תודה ושבוע טוב,
          אלי

        • שלום,
          אתה כתבת לאדווה שכיסא ציקו לא הוכח במבחני הריסוק אך באתר שלך מופיגץע שבמבחני הריסוק המחמירים של 2015 הוא יצא בקבוצת הbest …

          • שלום אורית,

            שימי לב לתאריך השאלה והתשובה לאדווה, ראשית שנת 2014, המבחנים התפרסמו יותר משנה אח"כ.
            כל התשובות הן רלוונטיות לתאריך פרסומן.

            בהצלחה!

            * אפשר גם לעשות לייק לדף הפייסבוק שלי, אם טרם עשית זאת … :-)

    • שלום אדווה,
      מומלץ לבחור במוצר התואם את המלצות הבטיחות מזה מספר שנים:
      http://varon.blogb.co.il/best/convertible_car_seat
      לגבי מועדי תפוגה אנא קראי כאן:
      http://varon.blogb.co.il/articles/200

      בכל מקרה, הואיל ומדובר במוצר שלישי מאחור, יש חשיבות על לבחון
      את האפשרות לדחוק מוצר כזה פיזית ברכבך עם שני ההתקנים הקיימים לגדולים.

      בהצלחה!

      * אפשר גם לעשות לייק לדף הפייסבוק שלי, אם טרם עשית זאת … :-)

  8. אבי שלום

    תודה על המידע החשוב על מבחני הריסוק.
    לצערי חלק גדול מהסלקלים המומלצים קשה למצוא בארץ או שהדגם הוא לא בדיוק מה שרשום… רוב מה שכן אפשר למצוא נמכר במחירים מאוד גבוהים.

    לגבי גראקו סנאג רייד, בארץ מוכרים רק את דגם 35. אבל בדוח שפרסמת הוא לא מופיע אלא רק מופיעים 30 ו-40.

    האם זה אומר שדגם 35 אינו בטיחותי לשימוש? (לפי אתר גראקו הוא עבר את מבחני הריסוק בהצלחה)

    תודה רבה
    גלי

    • שלום גלי,
      כל המוצרים שנמכרים חייבים לעבור "בהצלחה" מבחני ריסוק לצורך קבלת אישור תקינה.
      ההבדלים הם בציון היחסי ביניהם, שיכול לנוע מכוכב בודד ומטריד ועד 5 כוכבים מרשימים.
      כנ"ל כל הרכבים על הכביש, יש שיוציאו אותך בחבלות קלות או פגיעה קשה, מאותה תאונה בדיוק.

      לצערי, לא כל המוצרים בארץ נבחנו השוואתית ולהפך.

      בהצלחה!

      * אפשר גם לעשות לייק לדף הפייסבוק שלי, אם טרם עשית זאת … :-)

  9. הי אבי,
    קראתי את כל המאמרים שלך בנוגע לכיסאות בטיחות וסלקלים ואני עדיין מאוד מבולבלת איזה סלקל עדיף.

    אני מבינה שעדיף לקנות סלקל שהתושבת שלו מתאימה לכיסא בטיחות שניתן לחבר עם הגב לכיוון הנסיעה (כך שלאחר שהילד גדל ממידות הסלקל גם הכיסא ימשיך לשבת באותו כיוון כמו הסלקל), לא הצלחתי להבין איזה סלקל מתאים לתיאור הזה.
    בייחוד כי בתחלה הבנתי שהסלקלים האירופאים עברו מבחני ריסוק מחמירים יותר (מתלבטת בין סייבקס אטון 2 או 3 למקסי קוזי קבריו) ועכשיו אני מבינה שדווקא האמריקאים עברו מבחני ריסוק מחמירים יותר…

    בקיצור התבלבלתי! :)
    אשמח אם תוכל להסביר לי את ההבדלים במבחני ריסוק ובבדיקות שעשו לסלקלים השונים (התקנים שהם עומדים בהם)
    כמו כן, יש למקסי קוזי סלקל חדש שנקרה 2WAY, האם שמעת עליו? האם הוא מומלץ? נשמע שהוא דווקא עומד בתאור שאתה מתאר על כיוון נגדי..

    תודה!

    • שלום אנני,
      אם את מחפשת סלקל שבסיסו ימשיך עם מושב הבטיחות,
      כדאי לבחור במוצר הראשון הנמכר בארץ ובכלל בתקינה האירופאית החדשה.

      בהצלחה!

      * אפשר גם לעשות לייק לדף הפייסבוק שלי, אם טרם עשית זאת … :-)

      • תודה על תגובתך המהירה :)

        לפי הכתבה שצירפת הבסיס מתאים רק לאיזופיס (שכמובן אין לי ברכב… :) ).
        אשמח לשמוע אם יש לדעתך הבדל מהותי בין סייבקס אטון 2 ו-3 ומקסי קוזי קבריו?
        כמובן שאקנה גם בסיס שמתחבר לרכב עם רצועת הבטיחות.
        (מי אמור לעזור לנו להתקין את זה ברכב כדי למנוע טעויות? נציגי החנות? מוסכניק?)

        האם במבחנים ההשוואתיים הסלקלים נמדדים רק לפי ריסוק או גם לפי בריאות לתינוק? (זווית שכיבה לתינוק קטן וכו'…)

  10. אבי שלום,
    בתי בת 5 חודשים, סובלת מאוד בסלקל בגלל אי נוחות והנסיעות איתה פשוט סיוט בגלל זה. אנחנו מעוניינים להחליף לה לכיסא בטיחות שמתאים מגיל לידה בתקווה שאיכות הנסיעה תשתפר, חשוב שיהיה נוח מאוד וכמובן בטיחותי. אין הגבלה של עלות הכיסא.
    כרגע מתלבטת בין מקסי קוזי דגם אופל לבין שלל הדגמים של אוונפלו. אבל כל הזמן שמועת על עוד ועוד המלצות וממש מבולבלת (קוסקו, ברייטקס, אלפא אומגה וכו'…).
    לצערי בגלל האי נוחות שלה בנסיעות אנחנו לא רוצים לטרטר אותה הרבה בבחירת הכיסא החדש ולעבור מחנות לחנות.
    אשמח אם תוכל להמליץ לי על דגם ספציפי שהוא נוח במיוחד לתינוקות.
    תודה רבה,
    שי

    • שלום שי,
      כיום עדיף לרכוש מוצר העומד בהמלצות הבטיחות החדשות (מזה 3~4 שנים).

      אין מדד לנוחות. בחר מרשימת המומלצים על סמך התרשמותך הסובייקטיבית.
      מניסיוני של כ-12 שנים עם עשרות מושבי בטיחות, בהתקנה נאותה אין בעיות נוחות,
      גם במוצרים הנראים ספרטנים יותר.

      בהצלחה!

      * אפשר גם לעשות לייק לדף הפייסבוק שלי, אם טרם עשית זאת … :-)

  11. היי אבי,
    אנחנו מתלבטים בין הכיסא של איוונפלו סימפוני E3 לבין הברייטקס ,
    מהתשובות שלך בפורום לא הצלחנו להבין חד משמעית על איזה כיסא אתה ממליץ יותר
    בנוסף באתר של EVENFLO ישנו דגם חדש שנקרא DLXPlatinum Symphony™ , האם הוא כבר קיים בארץ?
    .תודה,
    מורן

  12. היי אבי,
    קראתי את כל הכתבות שלך בנוגע למושבי בטיחות ואני קצת מבולבלת בנוגע לאוונפלו סימפוני.
    מצד אחד עושה רושם שאתה ממליץ עליו כמושב בטיחותי ומצד שני אתה כותב שאתה לא בעד מושבים משולבי בוסטר…
    אודה לעזרתך :)

    • שלום רוני,
      ככלל הקטגוריה הזו של מושבים מגיל 0 ועד בכלל (כולל בוסטר עד 45 ק"ג),
      פחות מומלצת, מכל הסיבות שפורטו כאן.
      אבל אם כבר מוצר בקטגוריה זו, הסימפוני e3 הוא הטוב ביותר.

      בהצלחה!

      * אפשר גם לעשות לייק לדף הפייסבוק שלי, אם טרם עשית זאת … :-)

  13. שלום אבי,

    הבלוג שלך מאוד מסייע לנו והתייעצנו איתך שקנינו את הסלקל עבור ביתי בת השנה וחצי.
    כעת אנחנו רוצים לקנות מושב לרכב. התכוונו לקנות מושב קומפקטי (עד 18 קג) מתוך הנחה שבשלב מסויים יהיה עוד ילד ואנחנו לא רוצים משהו גדול מידי.

    האם האוונפלו שנמצאים ברשימת המומלצים הם עם ה-locking clip? כתבת שהוא סיוט למתקין -מדוע. אנו נביא את המושב מארהב, האם יש מישהו בארץ שיכול לסייע בהתקנה?
    האם הכיסאות האחרים ברשימת הקומפקטים קלים יותר להתקנה?

    מה עושים אחרי 18 ק"ג- קונים עוד כיסא או עוברים לבוסטר עם גב?

    תודה,
    רינת

    • שלום רינת,
      locking clip קיים בהחלט במושבים של אוונפלו, אבל אם העיגון הוא ב-Latch/ISOFIX ה-locking clip אינו רלוונטי.
      בד"כ מידות המושב צריכות להטריד רק שמדובר בשלושה נוסעים מאחור.
      השאיפה היא להמשיך ולרתום את הילד ככל שניתן (ההנחיה בארה"ב היא עד גיל 8!) כי הוא אינו בוגר דיו לשבת בצורה בטיחותית עם בוסטר וחגורות הרכב, בוודאי שהוא נרדם.
      מושבים עד 18 ק"ג לא נותנים מענה להמלצה זו, אבל בהמשך תמיד אפשר לרכוש מושב משולב בוסטר.

      בהצלחה!

      * אפשר גם לעשות לייק לדף הפייסבוק שלי, אם טרם עשית זאת … :-)

  14. אבי שלום,
    יש לנו תינוקת בת 7 חודשים והגענו לרגע של רכישת כסא נוסף שיהיה בנוסף לסלקל אך ישמש לזמן ארוך יותר.
    בשתי חנויות שונות שביקרנו המליצו על כסא בטיחות של צ'יקו דגם nextfit, הכסא לא הוזכר אצלך בשום מקום.
    מה דעתך?
    יש משהו אחר שהיית ממליץ?

    • שלום סיון,
      אינני "חכם" כממליצים על מוצר בטיחות ללא מבחן ריסוק השוואתי.
      האזהרה שלי להימנע ממוצרים שטרם נבחנו השוואתית מוכיחה עצמה שוב ושוב כנבונה.
      הדוגמה הטרייה היא ה-Dualfix של בריטקס, אחד המושבים המרשימים והמומלצים ביותר ע"י המשווקים וגם אחד היקרים ביותר באירופה.
      תוצאות מבחן הריסוק שלו מטעם ADAC גרמניה פורסם לאחרונה, ושני כוכבי הבטיחות שלו (הציון המדויק מציג רק עשירית נקודה מציון נכשל),
      מציגים מוצר מבטיח אך לא מקיים.
      יתכן מאוד שההימור על ה-Nextfit יוכיח את עצמו מוצלח, אבל לא מדובר במוצר זול ומה תעשי אם יתברר כלא מוצלח בטיחותית?
      איש לא יקבל אותו חזרה ממך.
      במחירו הייתי מעדיף את ה-Boulevard של בריטקס למשל.

      בהצלחה!

      * אפשר גם לעשות לייק לדף הפייסבוק שלי, אם טרם עשית זאת … :-)

  15. אבי שלום
    קיבלנו ליום הולדת של בתי כסא בטיחות מבית בייבי סייף חיפשתי עליו אינפורמציה באינטרנט וחוץ מתו תקן אירופאי לא מצאתי שום מבחני ריסוק או כוכבי בטיחות
    אשמח לקבל ממך אינפורמציה האם אתה מכיר את הכסא הזה והאם כדאי להשתמש
    תודה רבה
    חן

    • שלום חן,

      בייבי-סייף הוא יבואן המייבא מוצרים של מותגים מכובדים כמו בריטקס, ומצד שני מוצרים מסין, שאינם נמכרים באירופה/ארה"ב ולכן אינם משתתפים במבחני ריסוק השוואתיים.
      בייבי-סייף אינו מותג אמיתי שתמצאי בחו"ל למושבי בטיחות.

      בהצלחה!

      * אפשר גם לעשות לייק לדף הפייסבוק שלי, אם טרם עשית זאת … :-)

  16. אבי ערב טוב,
    יש לי מספר שאלות ואשמח אם תוכל לעזור לי.
    אני מעוניינת לקנות לבני הצעיר בן התשעה חודשים כסא בטיחות. הקלקר בסל קל שלו נשבר ואני מתארת לעצמי שזה מוריד משמעותית את בטיחות הסל קל האם זה נכון? האם סל קל לא אמור להחזיק יותר משנתיים? ( נקנה לפני שנתיים בשילב).
    חשבתי לקנות את הקוסקו סנרה שהבנתי מהבלוג שלך שהוא בטיחותי וצר. יש לי כבר באוטו כסא ברייטקס ראונדאבואט של אחיו הבכור בן השנתיים. יש לנו אוטו קטן מאוד ( יוונדאי אקסנט) כך שבכל מקרה לא בטוח שאדם נוסף יוכל להיכנס בין שני הכיסאות.
    במידה וכסף אינו שיקול על איזה כיסא בטיחות אתה ממליץ בהתאם לכל הפרטים והאם העובדה שהקוסקו סנרה היא עד 18 קילו משמעותית או שבכל מקרה עוברים בשלב מסויים לבוסטר?
    תודה רבה לך על הבלוג המצויין והאינפורמטיבי

    • שלום נועה,
      העובדה שהקלקר נשבר אינה פוגמת בהכרח בבטיחות.
      כל עוד החלקים השבורים מקובעים במקומם ויפרידו בין ראשו של הפעוט לחלק הקשה של שלד המושב, ספק אם צריך להחליף.
      מחלקת השירות של שילב תוכל לבחון ואולי אף להחליף את החלק במידת הצורך.

      הסנרה ושאר המושבים המומלצים כאן, אינו סלקל אלא מושב בטיחות האמור לשרת אותך מגיל 0 ועד גילאי גן ואפילו ביה"ס, אם מדובר במושבים עד 30 ק"ג.
      גם ברכבי משפחה גדולים יותר הסיכוי להושיב מבוגר בין שני מושבי בטיחות הוא זעום, אלא אם מדובר באדם צנום ביותר היושב לצד שני מושבים הצמודים זה לזה.

      בהצלחה!

      * אפשר גם לעשות לייק לדף הפייסבוק שלי, אם טרם עשית זאת … :-)

  17. אבי שלום, אנחנו מעוניינים לקנות לילדה שלנו בת שנה, משקל 9 קילו, כסא בטיחות לרכב. לא הצלחתי למצוא מבחן ריסוק לכסא מקסי קוזי מדגם טובי, האם יש לך המלצות או דיס המלצות עליו?

    בהנחה שהמחיר אינו בעיה, מהו הכסא המומלץ ביותר על ידך?

    אודה לעזרתך, כי קראתי את המבחני ריסוק שפרסמת כאן, וקצת הלכתי לאיבוד בין הדגמים…

    • שלום לי,

      הטובי משתייך לדור הקודם של מושבי הבטיחות. כיום התקן האירופאי החדש (iSize R129) ובפועל כל מושב בטיחות אמריקאי, מותקנים נגד כיוון הנסיעה מעבר לגיל שנה, בהתאם להמלצות משנת 2011 המנחות להושיב נגד כיוון הנסיעה לפחות עד גיל שנתיים. יחסית למושבים המתאימים רק עם כיוון הנסיעה הוא טוב עם 4 כוכבי בטיחות.
      בעלותו הגבוהה (כ-1500 ש"ח) תוכלי לרכוש את הטובים והיקרים ביותר מבין המומלצים יותר.
      מבחן הריסוק שלו זמין באתר ADAC, מועדון הרכב הגרמני, שמבחני הריסוק שלו נחשבים מאוד.
      בהצלחה!

      * אפשר גם לעשות לייק לדף הפייסבוק שלי, אם טרם עשית זאת … :-)

      • קודם כל תודה על התייחסותך.

        רציתי לדעת האם Evenflo Triumph Advance LX/DLX הוא למעשה Evenflo Symphony ?
        והאם הEvenflo Symphony הוא בעל 5 כוכבי בטיחות?

        • שלום לי,
          הטריומף והסימפוני הם שני מוצרים שונים לחלוטין.
          הטריומף הוא מושב בטיחות מגיל 0 ועד 30 ק"ג (וגובה 1.27 מ' לערך) המתאים עד 6 שנים לפחות.
          הסימפוני הוא מושב בטיחות המשלב גם בוסטר, ולכן תאורטית חוסך רכישת בוסטר בהמשך, אבל בפועל … קראי כאן.

          הטריומף הוא מושב הבטיחות היחידי מגיל 0 שזכה ל-5 כוכבי בטיחות בקטגוריית המושבים מגיל 0 ועד 23 ק"ג.
          נכון להיום הקוסקו סנרה הוא היחיד שגרף 5 כוכבים בקטגוריית המושבים מגיל 0 ועד 18 ק"ג.
          אף מושב אחר הניתן להתקנה גם נגד כיוון הנסיעה, לא קיבל 5 כוכבי בטיחות, למרות הצהרות לא תקינות של משווקים שונים.
          חשוב לציין כי 4 כוכבי בטיחות הוא ציון מכובד ובהחלט מומלץ.

          בהצלחה!

          * אפשר גם לעשות לייק לדף הפייסבוק שלי, אם טרם עשית זאת … :-)

  18. אבי שלום,

    בני בן ה 9 חודשים, שוקל כ 9 ק"ג, כפות רגליו כבר מבצבצות מהסל קל וראשו מגיע כמעט עד הקצה (כ2 ס"מ נותרו לקצה הסל קל) אני מעוניינת להעביר אותו למושב בטיחות, נגד כיוון הנסיעה, ואשמח לעצתך איזה מושב בטיחות לקנות.
    אני מחפשת מושב בטיחות עם ונגד כיוון הנסיעה שישמש אותו עד המעבר לבוסטר (סביבות גיל שלוש וחצי, ארבע?), אין מגבלת תקציב. הייתי מעדיפה כיסא שיש אפשרות לשנות את זווית המשענת.
    מה דעתך על מקסי קוזי דו צדדי פרל וצ'יקו נקסטסטפ?

    תודה מראש,
    שרון

    • שלום שרון,

      ראשית, אם לא רכשת כבר עבור הסלקל המקדים את הבסיס הנדרש גם למושב הבטיחות דו צדדי פרל, תדרשי להיפרד מ-2700 ש"ח (וגם זה במחיר מבצע) עבורו.
      ה-Chicco NextFit בהחלט מומלץ ותמצאי אותו בין המומלצים.

      בהצלחה!

      * אפשר גם לעשות לייק לדף הפייסבוק שלי, אם טרם עשית זאת … :-)

  19. אבי שלום,

    אשמח לקבל המלצה למושב בטיחות עבור בני בן ה9 חודשים. כרגע יש לי סל קל של מקסי קוזי (קבריו) ללא בסיס וראשו מגיע כמעט עד הקצה ורגליו מבצבצות החוצה.
    אני מחפשת מושב בטיחות שיכול להיות גם נגד כיוון התנועה ויוכל לשמש אותי עד המעבר לבוסטר (גיל שלוש/ארבע?)

    תודה מראש,
    שרון

    • שלום שרון,

      כל הפרטים והמומלצים כאן.

      מעבר לבוסטר יכול להתבצע במושבים המובילים בגיל ביה"ס, כאשר דחייה עד גיל 8 היא ההנחיה הרשמית בארה"ב היא גיל 8.

      בהצלחה!

      * אפשר גם לעשות לייק לדף הפייסבוק שלי, אם טרם עשית זאת … :-)

  20. הי אבי,
    אני עוקבת אחר הפרסומים שלך כבר שנים ונעזרת בעצותיך רבות!
    אני לקראת לידה שלישית. הבכורה שלי בת 5 וחצי ולצערי בשל אילוצי מקום ברכב צריכה להעביר אותה לבוסטר ללא רצועות.
    ראיתי שההמלצה כיום היא לדגם של אוונפלו: Evenflo Big Kid (עם גב 5 כוכבי בטיחות, ללא 3 כוכבים בלבד)
    אבל ראיתי שיש כמה דגמים (Lx, Dlx), האם ההבדלים הם רק בגימור? או שיש הבדל מהותי בין תתי הדגמים?
    תודה

    • שלום נועה,

      שאלתך פורסמה לפני חודש או יותר, אם לא קיבלת עליה מענה והיא עדיין רלוונטית, אנא פרסמי אותה שנית, רצוי בדף הפייסבוק.

      בהצלחה!

      * אפשר גם לעשות לייק לדף הפייסבוק שלי, אם טרם עשית זאת … :-)

  21. שלום אבי
    ניסיתי לקבל מידע על המשקלים של הסלקלים ללא הועיל. בחנויות לא יודעים ולכן קשה לי להחליט מה לקנות
    אצטרך שניים לתאומים, וחשוב לי שיהיה בטיחותי, לא יקר ולא כבד – ועם זאת טוב
    מה כדאי?
    תודה

    • שלום שולי,

      שאלתך פורסמה לפני שבועיים או יותר, אם לא קיבלת עליה מענה והיא עדיין רלוונטית, אנא פרסמי אותה שנית, רצוי בדף הפייסבוק.

      בהצלחה!

      * אפשר גם לעשות לייק לדף הפייסבוק שלי, אם טרם עשית זאת … :-)

  22. אבי שלום, אני מחפשת בנרות כסא בטיחות צר כך שאוכל לשבת במושב אחורי של מזדה3 בין שני כסאות בטיחות. מהי המלצתך חוץ מקוסקו סנרה? אישית אני לא אוהבת את הכיסא הזה כי הוא לא מספיק מרופד. מחפשת כיסא כדוגמת אוונפלו סימפוני e3 רק שיהיה צר כמו הקוסקו סנרה. אשמח להמלצות. תודה מראש.

    • שלום ליאת,
      בריטקס מרתון ובולוורד מעט יותר רחבים מהסנרה. ממליץ לשבת לצד המושבים ולא ביניהם. מצב בו הגישה והיכולת להיחלץ בעת תאונה נפגעת.
      חשוב מכול לנסות במעמד הבחירה והרכישה.

      בהצלחה!

      * אפשר גם לעשות לייק לדף הפייסבוק שלי, אם טרם עשית זאת … :-)

  23. אבי ורון שלום,
    אשמח אם תוכל לענות לשאלתי.
    אני ממש מבולבלת. אני מעוניינת לקנות כיסא בטיחות לרכב המתאים מגיל לידה.
    אני מתלבטת לגבי שלושה סוגים:
    1. chicco nextfit/
    2. evenflo triumph/
    3. britaz boulevard/

    אני נוטה יותר לכוון של צאקו מכוון שהמצב שכיבה שלו נוח יותר מאשר האוונפלו. באוונפלו הרבה אנשים אמרו לי כשהילד ישן אז הראש שלו נשמט לפני.
    מה דעתך? האם הצאקו עבר את כל המבחנים? הוא כיסא טוב?

    תודה
    לירז

    • שלום לירז,
      כולם מוצלחים מאוד.
      הציקו אכן מאפשר זווית הטיה קהה יותר, אבל חשוב להקפיד לא להטות מעבר למותר (על פי הנחיות היצרן והפלס במוצר).
      בעיות ההטיה נובעות ממושבי הרכב הנוטים לאחור, וניתן לקזז זווית זאת ע"י שימוש במגבת מגולגלת תחת הבסיס.

      בהצלחה!

      * אפשר גם לעשות לייק לדף הפייסבוק שלי, אם טרם עשית זאת … :-)

  24. אבי שלום,

    אני מעוניינת לקנות את הכיסא +Advance 65 Air , דגם חדש של סייפטי פירסט הנמכר בשילב.
    אינני יודעת איזה מהדגמים ברשימה, אם בכלל, מתייחס לכיסא הנ"ל.
    האם הכיסא מומלץ?

    תודה

  25. שלום אבי , אני מעוניינת לרכוש מושב בטיחות מגיל אפס (ויתרתי על סלקל) וכמובן שמאוד חשוב לי הבטיחות והנוחות (מאחר ומדובר על תינוק קטנטן) . אחרי הרבה סקרים והמלצות (גם באתר שלך) אני מתלבטת בין האיוונפלואו טריומף לציקו נקסטפיט. אשמח אם תוכל להמליץ לי .

    • שלום סיוון,

      מושבי הבטיחות המומלצים די יישרו קו לרמת בטיחות טובה כמו במוצרים שציינת.
      הבחירה צריכה להיות על פי התאמה לרכב הספציפי שלך כאשר הנדסת האנוש והתפעול של המוצר צריכים להיות נוחים לך.
      חובה לבחון את יציבות המוצר בהתקנה לכל כיוון ברכב שלך במעמד הרכישה.

      בהצלחה!

      * אפשר גם לעשות לייק לדף הפייסבוק שלי, אם טרם עשית זאת … :-)

  26. היי אבי, לאחר הסתכלות על הברייטקס והאוונפלו ומקסי קוזי פריורי החלטתי לקנות את המקסי, החלטה נבונה? וחוץ מכוכבי באיחות מה עוד חשוב בכיסא בטיחות של ילד שיהיה? תודה

    • שלום דנה,

      באיזה גיל מדובר? משקל? גובה?
      הדגשים מופיעים במאמר זה.
      לצערי, המקסי קוזי הספציפי הזה אינו עומד בהם. לא בהמלצות הבטיחות העדכניות משנת 2011 (עבור ילדים עד גיל שנתיים לפחות) ולא ביכולתו לרתום עד גיל ביה"ס.

      בהצלחה!

      * אפשר גם לעשות לייק לדף הפייסבוק שלי, אם טרם עשית זאת … :-)

  27. שלום אבי,
    נכנסתי לרשימת המומלצים שלך, גם לאלה שמשולבי בוסטר ולא מצאתי את הbritax pioneer
    מה לגביו?? הוא מומלץ???

    • שלום מזל,

      הדגם הנוכחי של ה-Pioneer טרם נבחן השוואתית בארה"ב והוא דומה מאוד לדגמי העבר שהיו פחות מוצלחים מהמתחרים בעיקר בהיבט הנדסת האנוש.
      ב- Frontier 90 עם מנגנון ה-Click Tight החדש, עבר עיצוב מחדש ב-2014 שהכניס אותו שוב לרשימה והוא ייחודי בטווח השימוש שלו במשקל וגובה.

      בהצלחה!

      * אפשר גם לעשות לייק לדף הפייסבוק שלי, אם טרם עשית זאת … :-)

  28. שלום רב, אשמח להתיחסותכם למושב בטיחות מתוצרת osann (לבת שנתיים).
    קיבלנו במתנה ואני לא מוצאת מידע על המוצר.

    תודה

    • שלום נעם,

      מודבר באותו יצרן בשם TeamTex בצרפת, המייצר תחת שלל מותגים, כמו נניה, דיסני, ועוד.
      אינני מכיר ולו מושב בטיחות בודד של היצרן, שעומד בהמלצות הבטיחות (משנת 2011 ואילך).
      מבחני הריסוק שלהם באירופה גורפים 3 כוכבי בטיחות לכל היותר. לא שם דגם ספציפי אין בידי להוסיף.

      בהצלחה!

      * אפשר גם לעשות לייק לדף הפייסבוק שלי, אם טרם עשית זאת … :-)

  29. שלום אבי
    בני בן שנה ואמא שלי רכשב לרכב שלה (מסיעה אותו פעם בשבוע) כסא בטחות easy baby.
    הוא שוקל 11 קלו ויושב כנגד כיוון הנסיעה.
    אני לא רגועה ככ עם הכסא הזה ולא מצאתי משהו שכתבת עליו
    האם יש לך מידע על כסא זה?
    כמוכ ן, נראה שהרתימה עם כיוון הנסיעה אפקטיבית יותר. אני יודעת שאלו לא ההמלצות אך תוהה מה עדיף
    אשמח לתגובתך
    תודה רבה
    טלי

    • שלום טלי,

      מדובר במוצר מדבקה סיני שאינו נכלל במבחני ריסוק השוואתיים וספק אם מגיע למדינות מפותחות באירופה.
      אני ממליץ ומנמק מדוע רק על אלו.

      בהצלחה!

      * אפשר גם לעשות לייק לדף הפייסבוק שלי, אם טרם עשית זאת … :-)

      • היי אבי,

        תודה על המאמרים המלמדים !

        אני מתעניינת ברכישת כיסא ברייטקס אדווקט CLICKTIGHT
        האם הוא כבר עבר מבחני ריסוק?

        חשבנו על הנקסטפיט אבל התלהבנו מהחיבור עם חגורת הבטיחות וכן מהעובדה שהכיסא לא יפוג תוקף אחרי 5 שנים היות והבסיס מתכתי.
        האם נכון לסמוך על הכיסא הזה כפתרון ארוך טווח שיתאים גם לילדים הבאים ?

        ידוע לך היכן ניתן למצוא אותו בארץ כיום ? קשה למצוא עליו ביקורות.

        יש לכיסא חסרונות? האם אמור לצאת דגם מתקדם יותר בחודשים הקרובים שיחליף אותו?

        אנחנו מתכננים להשתמש בו בתור כיסא מגיל 0 ד.א , מדלגים על הסלקל..

        תודה מראש !!

        • שלום רוזי,

          ה-Nextfit מומלץ לשימוש ע"י היצרן למשך 8 שנים ממועד הייצור ולא 5, סדרת ה-ClickTight של בריטקס מומלצת לשימוש 10 שנים.
          ה-Nextfit כולל הנדסת אנוש משופרת לעיגון באיזופיקס, אבל מערכת זו חסרת אונים מול ילדים במשקל 18 ק"ג ומעלה.
          עיגון ה-ClickTight בחגורות הרכב מעניק עיגון חזק יותר ולא פעם קל מכל עיגון באיזופיקס של המתחרים.
          בריטקס נוהגת לשפר את דגמיה מדי שנה, ייתכן שיושק שיפור לסדרת ה-ClickTight במהלך 2015~2016, אם כי המערכת כיום מבריקה.

          מושבים אלו המורשים עד גובה 1.25 מ' לערך (ומשקל של כ-30 ק"ג) יכולים בד"כ ללוות את הילד מגיל 0 עד גיל ביה"ס, לעתים עד גיל 8.

          בהצלחה!

          * אפשר גם לעשות לייק לדף הפייסבוק שלי, אם טרם עשית זאת … :-)

          • תודה רבה !

            הבנתי שה CLICKTIGHT עדיין לא עבר מבחני ריסוק, מתי אמורות להיות התוצאות ?
            האם יש איזו בעיה בדגמים האלה עם רצועות האבטחה? קראתי משהו אבל לא כל כך הבנתי במה מדובר ואם זה מהותי.

            האם עלי לחשוש לרכוש את הכיסא לפני שפורסמו הבדיקות האלה?

            האם לדעתך השיקול של ויתור על סל קל ורכישת הכיסא הזה הוא טוב?
            אנחנו פשוט לא מצאנו יתרון ברכישת סל קל שישב ברכב כל הזמן עם בסיס תואם אם צריך להחליף אותו אחרי חצי שנה..

            אם מחליטים לא לדלג על שלב הסל-קל האם יש כסאות דומים בבטיחות ומשך התוקף שלהם שלא בהכרח מתאימים מגיל 0 והם זולים יותר?

            אלף פעמים תודה !

          • שלום רוזי,

            המוצר עבר את מבחני הריסוק הנדרשים ע"י התקינה אבל טרם את ההשוואתיים כדי לדרגו מול המתחרים.
            אם היינו יודעים מה אמורות להיות התוצאות על סמך התרשמות, היינו יכולים לוותר על המבחנים.
            כאשר מדובר בחברה רצינית כמו בריטקס החשש וההימור הוא נמוך למדי.
            השיקול בבחירת סלקל הוא פונקציונלי בעיקרו, כפי שהסברתי כאן.
            מושבים רבים נוספים מומלצים בהחלט תמצאי כאן.

            גם אם תחליטי שאת הולכת על סלקל, לא ניתן לוותר על מושב בטיחות "מגיל 0" אם הסלקל מסיים את יכולתו לפני גיל שנה.
            הושבה נגד כיוון הנסיעה מומלצת לפחות עד גיל שנתיים.

            בהצלחה!

            * אפשר גם לעשות לייק לדף הפייסבוק שלי, אם טרם עשית זאת … :-)

          • שאלה נוספת – המושב הזה לא משמש לשלב של הבוסטר, נכון?

            ואחרונה – למה תורמות כריות האויר בדגם הadvocate לעומת דגם הboulevard ?

          • שלום רוזי,

            אף אחד מהמושבים המומלצים כאן, אינו הופך לבוסטר, אחרת כדאי לקרוא על החסרונות כאן.

            כאשר מתקינים מושב לצד דלת, האחרונה יכולה לחבוט בחוזקה במושב בתאונת צד.
            הכריות החיצוניות באדווקט מתיימרות לצמצם את הזעזוע.
            בפועל רכב עם כריות אוויר מסוג וילון מאחור, הופך את הנושא לדי מיותר.
            חסרונו של האדווקט הוא רוחבו, שעלול למנוע הושבה של נוסע או התקנת מושב לצדו.

            בהצלחה!

            * אפשר גם לעשות לייק לדף הפייסבוק שלי, אם טרם עשית זאת … :-)

          • תודה רבה לך !!
            (לא ניתן להגיב על התגובות האחרונות שלך אז אני מגיבה לזו)

            אם כך היית ממליץ ללכת על הפתרון של ה-clicktight או ללכת על הnextfit של קיקו?
            (בהתחלה הניע אותנו לבחור בו בגלל שחשבנו שהוא ישמור על תוקף בטיחותי להרבה יותר זמן אבל כעת אתה אומר שההפרש ביניהם הוא רק שנתיים, אמנם אנחנו עם ילדה ראשונה ומניחים שנעביר את הכיסא לילד הבא בתקווה עוד שנתיים נניח).

            או אולי כדאי ללכת עם הקליק-טייט רק בשל האופן בו הוא מקובע עם חגורת הבטיחות ? יש יתרונות בנקסטפיט שאין בקליק-טייט למעט המחיר ?

            ידוע לך מתי יתפרסמו המבחנים ההשואתיים בהם ימצא גם הclicktight ?

            תודה רבה רבה !!

          • שלום רוזי,

            בהפרש שנתיים, תאלצי לרכוש מושב בטיחות נוסף, אז אין טעם לדבר על העברה לאחות תאורטית.
            אם קראת את המאמר על הקליק-טייט בעיון, ברור לך שעיגון באיזופיקס פשוט אינו ראוי למושבים אלו מעבר ל-18 ק"ג ולעתים אף פחות מזה!
            בעיגון בחגורות הבטיחות אין לאף מתחרה טכנולוגיה עדיפה על הקליק-טייט.

            מועד מבחני ריסוק מדווח מספר ימים לפני הפרסום, אם בכלל.

            בהצלחה!

            * אפשר גם לעשות לייק לדף הפייסבוק שלי, אם טרם עשית זאת … :-)

  30. שלום אבי מה הביקורות לגבי האיוונפלו טריומף סנגלי מבחינת בטיחות

  31. הי אבי

    אני מחפשת כסא בטיחות טוב ולא יקר בשביל הרכב של הסבתא שמיועד לנסיעות קצרות ולא רבות.
    האם יש לך המלצה?

    תודה
    לי

  32. אבי שלום,

    אנחנו חושבים לקנות את הסלקל+בסיס איזו פיקס של אינלגזינה טרילוגי. אשמח לדעת האם נחשב לבטיחותי, וכמה כוכבים קיבל יחד עם הבסיס.
    בנוסף, אודה לך אם תוכל לכתוב מה הם הסלקלים המומלצים ביותר מבחינת בטיחות ואשר זוכים לדירוג הבטיחות הגבוהה.

    תודה! דנה

  33. שלום אבי,
    קראתי המון באתר שלך, קיבלתי המון המון מידע (תודה רבה!) ובכל זאת נותרתי מעט מבולבלת.

    אנו מעוניינים לרכוש סלקל (גיל 0) לילדה שצריכה להיוולד בעוד כחודש בעזרת השם.
    לא הצלחתי להבין מהם הדגמים המומלצים ביותר מבחינה בטיחותית…
    (התלבטתי בין סייבקס אטון בייסיק לבין מקסי קוזי קבריו אבל אני מבינה שייתכן שישנם סלקלים בטיחותיים יותר?)

    על מה היית ממליץ לנו לבדוק?
    המון תודה!

  34. שלום, אשמח לעזרה- איפה מופיע תוקף של כיסא בטיחות של סיגמא? תודה מראש

    • שלום אלמוג,

      לא כל היצרנים מציינים זאת, רק האמריקאים מחויבים.
      המוצר צרפתי בתקן אירופאי ולמיטב ידיעתי היצרן (טימטקס) מציין זאת.
      תוכל לקרוא על כך כאן.

      בהצלחה!

      * אפשר גם לעשות לייק לדף הפייסבוק שלי, אם טרם עשית זאת … :-)

  35. הי אבי,
    אני מחפשת כסא בטיחות לא יקר (300-400 שח) המיועד לרכב של הסבים, לבתי בת השנתיים ו10 חודשים. היא שוקלת כעת 13 ק"ג כך שקצת חבל לי לקנות כסא שמספיק רק עד 18 קג. ראיתי מבצע על כסא בייבי סייף bolenn sps והייתי שמחה לשמוע את דעתך עליו וכמובן, אם יש לך המלצה על כסא אחר שעונה על הדרישות הנ"ל.
    תודה רבה מאאש
    שירי

    • שלום שירי,

      מוצר סיני זה אינו נמכר או משתתף במבחני ריסוק השוואתיים באירופה/ארה"ב.
      המלצה ללא מבחן ריסוק השוואתי היא ריקה לטעמי מתוכן.
      גם ה-Bolenn Lux sps מורשה עד 18 ק"ג ברתמות, עד 25 ק"ג הוא מתפקד רק כבוסטר!
      הוסיפי עוד 200 לתקציב ומצאי את ה-Maestro של אוונפלו בכ-500~600 ש"ח.

      בהצלחה!

      * אפשר גם לעשות לייק לדף הפייסבוק שלי, אם טרם עשית זאת … :-)

  36. אבי שלום,
    1. רציתי לדעת מהם הכיסאות בטיחות הצרים ביותר שיש ובטיחותיים כמובן.
    2. איך הכיסא קוסקו סנרה הדגם החדש נקסט? האם הוא רחב יותר מהדגם הרגיל? בנוסף בהתקנה של הדגם הרגיל עם כיוון הנסיעה הכיסא מותקן ממש בישיבה ישרה והראש נשמט מיד שהילד נרדם, האם בדגם החדש הילד יושב יותר בנוח?
    תודה רבה

    • שלום ענבל,

      כדאי להתרשם מתוצאות מבחני הריסוק החדשים.
      ה-Scenera Next מורשה לגובה של 10 ס"מ יותר מבעבר, מבחינת ממדים הוא התרחב בס"מ בודד אך הוא פחות עמוק בממדיו החיצוניים, למרות שהוא מרווח יותר.
      הדבר מאפשר התקנה נגד כיוון הנסיעה ברכבים קטנים יותר.

      גם ב-NEXT את צריכה לחיות עם העובדה שיש רק זווית אחת לבחירה עבור כל כיוון התקנה, מוצרים המעניקים אפשרות לטיפול טוב יותר בזווית, מחירם כפול ויותר.

      בהצלחה!

      * אפשר גם לעשות לייק לדף הפייסבוק שלי, אם טרם עשית זאת … :-)

  37. אבי שלום,
    הבת שלי תהיה בת שנה וחצי כאשר יוולדו אחיה התאומים.
    ברשותי מגאן סטיישן (ללא איזופיקס).
    האם יש פתרון ל כסאות בטיחות עבורם או שנדרש להחליף רכב (גם אם יש מקום לכל הכסאות אין גישה נוחה לכל הילדים.
    האם יש רכב שאינו ואן שמכיל את כולם? "פגשתי" גם רכבים בהם בחגורת אינן ארוכות מספיק להקיף את הכסא (בישיבה הפוכה לכיוון הנסיעה) וזה קורה גם במושב האמצעי בסטיישן.
    אני כמובן מעדיפה כסא מגיל לידה עד 18 ק"ג ולא סל קלים
    תודה

    • שלום רב,

      האתר מוצף במאות שאלות מדי שבוע, כך שנבצר ממני להתייחס לכולן.
      המלצתי החמה היא לקרוא בעיון את המאמר העדכני הכולל את מבחני הריסוק של 2017.
      רק אחרי קריאה מעמיקה ועיון בשאלות והתשובות שכבר נשאלו, אם נותרה שאלה לא פתורה, נא לשרשר אותה אחרי אותו מאמר.

      אם השאלה נוגעת להתקנת 3 מושבים ברכב פרטי, עדיף לסור למשווק המציע שירות של מתקין מורשה להתקני ריסוק, וזה יכול לבחון פיזית פתרון במינימום פשרות בטיחותיות.

      תודה על ההבנה, אבי.

  38. אבי שלום,
    מעוניינת לרכוש כסא בטיחות לבני בן ה-11 חודשים. מתלבטת בין 2 דגמים, אשמח אם תוכל להמליץ לי איזה כסא עדיף מבחינת בטיחות ואם יש דברים נוספים שמתעדפים כסא אחד על פניו של השני (נושא העלות פחות קריטי מבחינתי).
    1. Chicco NextFit – דגם CX
    2. Graco Size4Me 65 / Head Wise 65

    תודה רבה לך, דנה

    • שלום רב,

      האתר מוצף במאות שאלות מדי שבוע, כך שנבצר ממני להתייחס לכולן.
      המלצתי החמה היא לקרוא בעיון את המאמר העדכני הכולל את מבחני הריסוק של 2017.
      רק אחרי קריאה מעמיקה ועיון בשאלות והתשובות שכבר נשאלו, אם נותרה שאלה לא פתורה, נא לשרשר אותה אחרי אותו מאמר.

      אם השאלה נוגעת להתקנת 3 מושבים ברכב פרטי, עדיף לסור למשווק המציע שירות של מתקין מורשה להתקני ריסוק, וזה יכול לבחון פיזית פתרון במינימום פשרות בטיחותיות.

      תודה על ההבנה, אבי.

  39. שלום, לא מצאתי במבחני הריסוק האחרונים שפרסמת מידע על סלקל בבה קונפורט citi 2. האם הוא נחשב בטיחותי (גם ללא בסיס)?
    האם ישנה עדיפות בינו לבין besafe izi go x1? אלו שני הסלקלים שאני מתלבטת לגביהם..
    תודה רבה!!

    • שלום רב,

      האתר מוצף במאות שאלות מדי שבוע, כך שנבצר ממני להתייחס לכולן.
      המלצתי החמה היא לקרוא בעיון את המאמר העדכני הכולל את מבחני הריסוק של 2017.
      רק אחרי קריאה מעמיקה ועיון בשאלות והתשובות שכבר נשאלו, אם נותרה שאלה לא פתורה, נא לשרשר אותה אחרי אותו מאמר.

      אם השאלה נוגעת להתקנת 3 מושבים ברכב פרטי, עדיף לסור למשווק המציע שירות של מתקין מורשה להתקני ריסוק, וזה יכול לבחון פיזית פתרון במינימום פשרות בטיחותיות.

      תודה על ההבנה, אבי.

  40. אבי שלום,
    רציתי לדעת מה רמת הבטיחות לאוונפלו סנגלי snugli?
    והאם רמת הבטיחות יורדת כאשר אין לי איזופיקס ברכב?

    תודה,
    אורטל

    • שלום רב,

      האתר מוצף במאות שאלות מדי שבוע, כך שנבצר ממני להתייחס לכולן.
      המלצתי החמה היא לקרוא בעיון את המאמר העדכני הכולל את מבחני הריסוק של 2017.
      רק אחרי קריאה מעמיקה ועיון בשאלות והתשובות שכבר נשאלו, אם נותרה שאלה לא פתורה, נא לשרשר אותה אחרי אותו מאמר.

      אם השאלה נוגעת להתקנת 3 מושבים ברכב פרטי, עדיף לסור למשווק המציע שירות של מתקין מורשה להתקני ריסוק, וזה יכול לבחון פיזית פתרון במינימום פשרות בטיחותיות.

      תודה על ההבנה, אבי.

  41. אבי שלום,
    רציתי לדעת האם הכיסא בטיחות של Nextfit – Chicco עבר מבחני ריסוק?, והאם בכלל הוא מומלץ לילד מגיל 0?

    • שלום רב,

      האתר מוצף במאות שאלות מדי שבוע, כך שנבצר ממני להתייחס לכולן.
      המלצתי החמה היא לקרוא בעיון את המאמר העדכני הכולל את מבחני הריסוק של 2017.
      רק אחרי קריאה מעמיקה ועיון בשאלות והתשובות שכבר נשאלו, אם נותרה שאלה לא פתורה, נא לשרשר אותה אחרי אותו מאמר.

      אם השאלה נוגעת להתקנת 3 מושבים ברכב פרטי, עדיף לסור למשווק המציע שירות של מתקין מורשה להתקני ריסוק, וזה יכול לבחון פיזית פתרון במינימום פשרות בטיחותיות.

      תודה על ההבנה, אבי.

  42. שלום אבי,
    לא הצלחתי להבין איך יכול להיות שהדגמים של britex עם המנגנון החדש click tight נראים על פניו הטובים ביותר, והם גם היקרים ביותר אבל במבחני הריסוק הם מדורגים כ basic בלבד
    תודה

    • שלום קסניה,

      כי מוצרים אלו מנטרלים את חוסר המיומנות של ההורה או המיומנות הגבוהה של טכנאי מעבדת הריסוק.
      האחרון יכול לנסות להדק טוב יותר את המושבים המתחרים בזכות כוחו וניסיונו, כאן אין לו שליטה.
      בקיצור בחיים עדיף ציון טוב בפועל מציון טוב מאוד רק בתאוריה.

      כפי שהכרזתי בדף הפייסבוק שלי, יצאתי לחופשה משפחתית במהלך אוגוסט וכעת, עם חזרתי, מצאתי כי האתר והדף מוצפים במאות שאלות, כך שנבצר ממני להתייחס לכולן בצורה פרטנית.
      המלצתי החמה היא לקרוא בעיון את המאמר העדכני הכולל את מבחני הריסוק של 2017.

      רק אחרי קריאה מעמיקה ועיון בשאלות והתשובות שכבר נשאלו, אם עדיין נותרה שאלתך בלתי פתורה,
      נא לשרשר אותה אחרי אותו מאמר, או כשאלה חדשה (פוסט חדש ולא שרשור לקיים) בדף הפייסבוק.
      ואגיע אליה תחת אילוצי העומס שנוצר.

      התקן ריסון, שאינו מופיע ברשימות במאמר לעיל, ככל הנראה לא/טרם נבחן או נבחן במבחנים ישנים יותר, פחות מחמירים ולכן אין טעם להשוות אותם לציונים החדשים.

      שאלות שכיחות:

      אם השאלה נוגעת לעיגון באיזופיקס, לא משנה באיזה שיטה, חשוב לזכור כי עיגון זה מעולם לא תוכנן למשקל ברוטו של למעלה מ-30 ק"ג (מושב+ילד), אם היצרן מציע מושב המורשה מעל 18 ק"ג ברתימה פנימית, או שמשקל המושב נטו עולה על 12 ק"ג, חשוב לחפש את המגבלה של משקל הילד ברתימה פנימית, כאשר המוצר מעוגן באיזופיקס.
      אין אף מוצר המורשה עד 30 ק"ג ברתימה פנימית, שיאפשר לכם לוותר על העיגון בחגורות הבטיחות, במקום (אסור במקביל!) לאיזופיקס, אם ברצונכם למצות את כל טווח המשקל המורשה.

      הרוב המוחלט של מושבי הבטיחות האמריקאים אינם מתאימים לעיגון בחגורות בטיחות ELR, הננעלות רק במשיכה מהירה. קיים אביזר (מ-2015 נרכש רק בנפרד) בשם Locking Clip להתאמה, אבל השימוש בו רחוק מלהיות קל ונוח.

      אם השאלה נוגעת להתקנת 3 מושבים ברכב פרטי, עדיף לסור למשווק המציע שירות של מתקין מורשה להתקני ריסוק, וזה יכול לבחון פיזית פתרון במינימום פשרות בטיחותיות.

      תודה על הסבלנות וההבנה, אבי.

  43. שלום אבי,
    ברשימת הסלקלים המומלצים מופיע BEBE CONFORT STREETY FIX. בסוגריים ליד כל שאר המוצרים מופיע האם בטוח עם ובלי הבסיס אבל ליד הסלקל הספציפי הזה – לא… תוכל להמליץ על הדגם הזה גם ללא בסיס?
    תודה רבה :)

  44. היי אבי,

    שבוע שעבר רכשתי סלקל של מקסי קוזי- דגם קבריו עם בסיס פמלי פיקס.
    בשילב אמרו שהבסיס הזה מתאים גם לכסא בטיחות פרל, ובכדי שההוצאה תהיה כלכלית יותר חשבתי שנכון יהיה לרכוש אותו.
    אודה לך אם תוכל לומר לי בכמה כוכבי בטיחות זכה דגם פרל יחד עם בסיס הפמלי פיקס.

    תודה מראש,
    מורן

  45. אבי שלום רב, יש לי תאומים ששוקלים שנים עשר קילו, אני מחפש את המושב הכי בטיחותי בארץ כנגד לכיוון הנסיעה. אני לא רוצה להתחשב בנוחות שלי או במחיר המופקע. על מה אתה ממליץ היום? תודה מראש, נעם.

  46. אבי שלום,
    בני בן 10 חודשים ויושב בסלקל של מקסי קוזי.
    הנסיעות איתו מסתיימות תמיד בבכי ולעיתים הבכי נמשך כל הנסיעה.
    ברור שמשהו מציק לו כי הוא תינוק מאוד לא בכיין…
    החלטנו שחייבים להעביר אותו לכסא בטיחות נוח.
    מספר שאלות-
    1. האם יש דרך לבדוק נוחות הכסאות טרם הקניה?
    2. אנחנו מתלבטים בין הכסא של מקסי קוזי לבין צ׳יקו. מקסי קוזי עומד בתקן האירופאי ואם אני מבינה נכון- זה עדיף. אבל ממה שאני רואה כל ההמלצות מדברות על צ׳יקו וברייטקס. מה הכסא העדיף מבחינה בטיחותית?
    תודה
    שירי

  47. היי אבי,
    יש לי ילד בן שנתיים אשר רכשתי עבורו כיסא של ציקו נקסטפיט.
    כיום אני בהיריון שני ומאוד מתלבטת בין 2 אפשרויות:
    1. האם לקנות לילד בן השנתיים שמשקלו הינו 12.4 ק"ג כיסא בטיחות שיותר מותאם למשקלו/גילו?
    2. או לחילופין לקנות כיסא בטיחות מגיל לידה לתינוק שעתיד להיוולד? האם עדיף כיסא של צ'יקו נקסטפיט או כיסא של אוונפלו סימפוני??
    תודה רבה,
    סיון

  48. שלום טניה,

    אם לא מצוין ציון נפרד עם/בלי בסיס, הציון הוא 4 כוכבי בטיחות לכל המצבים, כפי שמצוין בפוסט עצמו.

    בהצלחה!

    * אפשר גם לעשות לייק לדף הפייסבוק שלי, אם טרם עשית זאת … :-)

  49. שלום מורן,

    הפרל קיבל 4 כוכבי בטיחות, אבל הוא אינו ניתן להתקנה נגד כיוון הנסיעה ומוגבל עד 18 ק"ג בלבד.
    במחירו (גם שהבסיס כבר בידך) את יכולה לרכוש מוצרים עדיפים.
    התקינה האירופאית החדשה המחייבת אפשרות התקנה נגד כיוון הנסיעה, מעבר לגיל שנה (אפילו עד גיל 4),
    תהפוך אותו ל"דור קודם" בן לילה.

    בהצלחה!

    * אפשר גם לעשות לייק לדף הפייסבוק שלי, אם טרם עשית זאת … :-)

  50. נכון להיום, אלו האופציות המומלצות ביותר (כולל נימוקים).

    בהצלחה!

    * אפשר גם לעשות לייק לדף הפייסבוק שלי, אם טרם עשית זאת … :-)

  51. שלום שירי,

    1. אפשר מניסיונם של אחרים ו/או להשאיל מהם למספר ימים. התנסות במעמד הרכישה להסתגלות נדונה לכישלון.
    2. תקן אירופאי, בוודאי הנפוץ בישראל (ECE-R44.04) אינו עדיף, להפך … כפי שהוסבר כאן.

    לאור הבעיה הקיימת בישראל, אכן ה-Nextfit של Chicco ומוצרי ClickTight של בריטקס ארה"ב, עדיפים מהותית.

    בהצלחה!

    * אפשר גם לעשות לייק לדף הפייסבוק שלי, אם טרם עשית זאת … :-)

  52. שלום סיון,

    המושב שלך מורשה עד משקל 30 ק"ג וגובה של כ-1.25 מ', ילד בן שנתיים במשקל כזה, טוב שישב נגד כיוון הנסיעה ולא יעבור לבוסטר רתמות.

    כפי שהכרזתי בדף הפייסבוק שלי, יצאתי לחופשה משפחתית במהלך אוגוסט וכעת, עם חזרתי, מצאתי כי האתר והדף מוצפים במאות שאלות, כך שנבצר ממני להתייחס לכולן בצורה פרטנית.
    המלצתי החמה היא לקרוא בעיון את המאמר העדכני הכולל את מבחני הריסוק של 2017.

    רק אחרי קריאה מעמיקה ועיון בשאלות והתשובות שכבר נשאלו, אם עדיין נותרה שאלתך בלתי פתורה,
    נא לשרשר אותה אחרי אותו מאמר, או כשאלה חדשה (פוסט חדש ולא שרשור לקיים) בדף הפייסבוק.
    ואגיע אליה תחת אילוצי העומס שנוצר.

    התקן ריסון, שאינו מופיע ברשימות במאמר לעיל, ככל הנראה לא/טרם נבחן או נבחן במבחנים ישנים יותר, פחות מחמירים ולכן אין טעם להשוות אותם לציונים החדשים.

    שאלות שכיחות:

    אם השאלה נוגעת לעיגון באיזופיקס, לא משנה באיזה שיטה, חשוב לזכור כי עיגון זה מעולם לא תוכנן למשקל ברוטו של למעלה מ-30 ק"ג (מושב+ילד), אם היצרן מציע מושב המורשה מעל 18 ק"ג ברתימה פנימית, או שמשקל המושב נטו עולה על 12 ק"ג, חשוב לחפש את המגבלה של משקל הילד ברתימה פנימית, כאשר המוצר מעוגן באיזופיקס.
    אין אף מוצר המורשה עד 30 ק"ג ברתימה פנימית, שיאפשר לכם לוותר על העיגון בחגורות הבטיחות, במקום (אסור במקביל!) לאיזופיקס, אם ברצונכם למצות את כל טווח המשקל המורשה.

    הרוב המוחלט של מושבי הבטיחות האמריקאים אינם מתאימים לעיגון בחגורות בטיחות ELR, הננעלות רק במשיכה מהירה. קיים אביזר (מ-2015 נרכש רק בנפרד) בשם Locking Clip להתאמה, אבל השימוש בו רחוק מלהיות קל ונוח.

    אם השאלה נוגעת להתקנת 3 מושבים ברכב פרטי, עדיף לסור למשווק המציע שירות של מתקין מורשה להתקני ריסוק, וזה יכול לבחון פיזית פתרון במינימום פשרות בטיחותיות.

    תודה על הסבלנות וההבנה, אבי.

Trackbacks/Pingbacks

  1. […] שכל יצרן מגדיר בעצמו, כדי לתמוך את הצהרתו.    עד כה רק ארגוני צרכנות ערכו מבחני ריסוק לתאונות צד עבור מושבי בטיחות, באותו […]

Leave a Reply